VIP
8
کد آگهی
20093

دیاگ اپتیما

آگهی دهنده امانی
تلفن 09124142033
تلفن 860226945 - 86026951 - 86026953 - 86026957
موبایل 09124358381
آدرس میدان سبلان - خیابان قدوسی - نرسیده به عباس آباد - کارواش الماس - داخل کارواش
تاریخ ثبت ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
تاریخ انقضا ۱۴۰۵/۰۷/۰۴

دیاگ اپتیما

دستگاه دیاگ وسیله‌ای است که خطاهای موجود در کامپیوتر خودرو را با جزئیات بسیار دقیق در اختیار مکانیک قرار می‌دهد.  این دستگاه ابتدا اطلاعات را از کامپیوتر خودرو دریافت کرده و سپس آن‌ها را استخراج می‌کند. در نهایت، پس از آنالیز کدهای خطا، می‌توان به ایرادهای جزئی و کلی خودرو اپتیما پی برد.دستگاه‌های دیاگ به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول با نام اسکنر (Scanner) شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها فوق‌العاده حرفه‌ای و کارآمد هستند و به‌طور عمده در ایران کار کلینیک، در خودرو اپتیما مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه، دستگاه پیشرفته G-SCAN یکی از دستگاه‌های موجود با قابلیت‌های بسیار فوق‌العاده است. نمونه‌های دیگر در دسته دوم قرار دارند و عمدتاً دستگاه‌های ارزان با کارایی عمومی هستند که حتی فردی بدون تجربه هم می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. تفاوت اصلی این دستگاه‌های ساده با دستگاه‌های اسکنر (که به کامپیوتر متصل می‌شوند) در این است که از طریق بلوتوث یا وای‌فای به گوشی همراه شما متصل می‌شوند و اطلاعات به آن ارسال می‌شود.کافی است که اپلیکیشن مورد نظر دستگاه دیاگ اپتیما را روی گوشی خود نصب کنید. دستگاه پس از اتصال به کامپیوتر خودرو اطلاعات خودذوی اپتیما را برای شما توسط گوشی ارسال می‌کند.برنامه‌های مورد نیاز برای دستگاه دیاگ معمولی، مانند اپلیکیشن Torque، می‌باشند. ولی ما این کار را توصیه نمیکنیم و بهتر است دیاگ خودرو اپتبما را به دست متخصص دیاگ در ایران کار کلینیک بسپارید.

دستگاه دیاگ در خودرو اپتیما در ایران کار کلینیک

اکنون که پاسخ به سوال "دیاگ چیست؟" را دریافت کرده‌اید، نیاز دارید تا بدانید که این دستگاه‌ها چگونه عمل می‌کنند.دستگاه‌های دیاگ برای دریافت و ارسال دستورات فنی باید ابتدا به وسیله‌ی یک پورت (Port) یا کابلی به درگاه خودرو با نام OBD (On-Board Diagnostics) متصل شوند.مکان قرارگیری این پورت‌ها در مدل های مختلف اپتیما بسیار متفاوت است؛ به عنوان مثال، برخی از آنها زیر داشبورد و برخی در کنسول میانی قرار دارند.قبل از سال 1996، برای اتصال دستگاه به کامپیوتر خودرو، حتماً باید از کابل خاص خودرو استفاده می‌شد که خود نقطه ضعفی بزرگ به حساب می‌آمد.اما از سال 1996 به بعد، نسخه OBD2 (OBD-II) برای تمامی خودروها طراحی و ساخته شد تا تمامی خودروها با استفاده از یک نوع کابل بتوانند با دستگاه‌های دیاگ ارتباط برقرار کنند.دستگاه دیاگ به وسیله پورت OBD با خودرو ارتباط برقرار می‌کند و اطلاعات را از طریق پین‌های مختلف دریافت می‌کند.سپس، این اطلاعات توسط یک اسکنر یا واسط (که می‌تواند بلوتوثی یا وای‌فای باشد) به کامپیوتر یا تلفن همراه منتقل می‌شود.  سپس نتیجه تجزیه و تحلیل کدهای ارسال شده توسط اسکنر یا اپلیکیشن برای شما یا مکانیک در دسترس قرار می‌گیرد.

دستگاه دیاگ چه مشکلاتی را نشان می‌دهد؟

در حالت کلی، دستگاه‌های دیاگ قابلیت تشخیص و آنالیز مشکلات برقی، سنسورهای حیاتی خودرو مانند سنسور اکسیژن، کاتالیزور و سنسور ABS را دارند. اگر خودرو اتومات باشد، این دستگاه‌ها می‌توانند پارامترهای مرتبط با گیربکس خودرو را نیز بخوانند، مثلاً فشار روغن گیربکس.هر چه خودرو حرفه‌تر و پیچیده‌تر باشد (مثل خودروهای لوکس)، پارامترها و کدهای خطای بیشتری می‌توان از دستگاه دیاگ استخراج کرد.راهکار دیده شدن کسب و کار شما و افزایش مشتری را با تبلیغات خانه آگهی تجربه کنید.