5
کد آگهی
19105

پولیش کاری و پرداخت کاری وانا

آگهی دهنده رامون میرزاخانی
تلفن 09121021998
تلفن 77120971
آدرس تهرانپارس - خیابان احسان - نبش کوچه اکبری - پلاک 116
تاریخ ثبت ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
تاریخ انقضا ۱۴۰۳/۰۶/۰۳

پولیش کاری و پرداخت کاری وانا

پرداخت فلزات یک عملیات تکمیلی است که در آن از مواد ساینده برای صاف‌کاری و صیقل‌زدن سطوح استفاده می‌شود. صیقل‌زدن فلزات باعث جلا و براقیت بیشتر سطوح می‌شود و ظاهر آن‌ها را بهبود می‌بخشد.علاوه بر ظاهر زیبایی که فلزات به واسطه عملیات پرداخت به دست می‌آورند، پولیش کردن آن‌ها هدف دیگری نیز دارد. این عملیات از اکسیداسیون و خوردگی بیشتر فلز جلوگیری کرده و به طور چشمگیری عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهد.

روش‌های پرداخت کاری فلزات  در پرداخت کاری وانا

سنگ‌زنی: سنگ‌زنی یکی از روش‌های پرداخت است که از ویژگی‌های آن می‌توان به افزایش میزان براده‌برداری و ایجاد سطح صاف اشاره کرد. این روش دقت و کیفیت بالایی دارد؛ همین امر باعث شده، استفاده از روش سنگ‌زنی جایگزین خوبی برای فرزکاری باشد. پولیش کردن با روش سنگ‌زنی برای فلزاتی مانند آلومینیوم، فولاد، شیشه، سرامیک و الماس مناسب است.

سندبلاست: سندبلاست در لغت به معنی ماسه‌پاشی می‌باشد. به کمک دستگاه واترجت، مصالحی مانند ماسه، پس از ترکیب با آب، روی سطوح فلزی پرتاب شده و سطوح را از هر گونه زبری پاک سازی می‌کند.

آبکاری (الکتروپلیتینگ): در فرآیند آبکاری، لایه‌ای بر سطح قطعه فلزی شکل می‌گیرد که به مقاومت بیشتر آن کمک می‌کند. این عملیات را می‌توان برای اکثر فلزات به کار برد؛ اما برای فلزات مس، نیکل، طلا و نقره مناسب‌تر است.در این عملیات، قطعه در حمامی از آند، کاتد و نمک فلز مورد نظر، عبور می‌کند و لایه محافظ بر سطح آن ایجاد می‌شود. تعیین الکترولیت به نوع فلز مورد نظر بستگی دارد. آبکاری دارای روش‌های مختلفی همچون آبکاری بشکه‌ای یا چرخشی، چنگکی و نواری می‌باشد. انتخاب هر یک از این روش‌ها به اندازه قطعه، نوع، توان مورد نیاز و الکترولیت وابسته است.

پرداخت ویبره‌ای: دستگاه ویبره در دو جنس پلاستیکی و سنگی برای سطوح مختلف به کار برده می‌شود. سرعت چرخش دستگاه نیز متناسب با صافی و جلا مورد نظر انتخاب می‌گردد.

سیاه‌کاری: اکسید سیاه را می‌توان بر روی فلزاتی مانند مس، برنج و غیره انجام داد. سیاه‌کاری به سه روش سرد، گرم و نمک مذاب صورت می‌گیرد. روش گرم تفاوت‌هایی با دیگر روش‌ها دارد. در این روش، نوعی فرآیند شیمیایی، در دمای ۱۳۵-۱۴۶ درجه سانتی‌گراد انجام می‌گیرد. بیشترین کاربرد سیاه‌کاری در صنعت خوروسازی است.

پوشش پودری: پوشش پودری، مزایای زیادی نسبت به سایر گزینه‌ها دارد و تمام سطوح را در برابر خراشیدگی، سایش و بریدگی مقاوم می‌کند. فراتر از آن، معمولاً محصولات فلزی پرداخت شده با پوشش پودری، در برابر خوردگی یا زنگ‌زدگی مقاوم می‌شوند.

از آنجایی که برای پوشش پودری از تجهیزات کمتری استفاده می‌شود، به زمان اجرای کمی نیاز دارد و مواد اولیه کمتری را هم مصرف می‌کند. همچنین این فرآیند ارزان‌تر و به محیط زیست سازگار و مقرون به صرفه‌تر از جایگزین‌هایی مانند آبکاری معمولی است.

بهترین روش پرداخت کاری فلزات

در اصل نمی‌توان گفت کدام روش بهتر است؛ انجام هر یک از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد. اما رعایت چند نکته به انتخاب صحیح کمک می‌کند. اولین نکته توجه به سختی فلز مورد نظر است. هر چه فلز سخت‌تر باشد، استفاده از روش‌های قوی‌تر اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.دومین نکته توجه به سرعت تولید می‌باشد؛ متناسب با انتظاری که از زمان تولید قطعه دارید، نوع پرداخت کاری را انتخاب کنید. باید اضافه کرد که توجه به هزینه نیز از عوامل تعیین‌کننده در انتخاب هر یک از عملیات گفته شده می‌باشد.راهکار دیده شدن کسب و کار شما و افزایش مشتری را با تبلیغات خانه آگهی تجربه کنید.