VIP
8
کد آگهی
19723

متخصص کاروتید بادی دکتر رضا مطلوب

آگهی دهنده دکتر رضا مطلوب
تلفن 09120408466
تلفن 26425791
وب سایت https://matloubclinic.com
آدرس کامرانیه - خیابان پاشا ظهری - خیابان معصومی - پلاک 28 - طبقه 3 - کلینیک عروق دکتر مطلوب
تاریخ ثبت ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
تاریخ انقضا ۱۴۰۳/۰۴/۲۴

تومور کاروتید بادی در نزدیکی شریان‌های کاروتید در گردن ایجاد می‌شود.این توده‌ها معمولاً خوش‌خیم (غیرسرطانی) هستند، اما اگر اندازه آن‌ها بزرگتر شود، ممکن است بر روی اعصاب و عروق خونی اطراف تأثیر بگذارند. پزشکان اغلب از جراحی و آمبولیزاسیون به عنوان روش‌های درمان تومور کاروتید بادی استفاده می‌کنند.تومور کاروتید بادی یک غده است که در یکی از دو سمت گردن روی شریان کاروتید شکل می‌گیرد. شریان کاروتید به شبکه‌ای از رگهای خونی کوچک‌تر تجزیه می‌شود که خون را به مغز منتقل می‌کنند.

هر انسان دارای دو شریان کاروتید است که هر کدام در یکی از دو سمت گردن قرار دارند و خون را به قسمت جلوی مغز انتقال می‌دهند. مغز مسئول عملکرد‌هایی چون تفکر، گفتار، شخصیت و کارکردهای حسی و حرکتی است.

تومور کاروتید بادی چیست؟

تومور کاروتید بادی که به نام‌های کاروتید بادیکتوم یا پاراگانگلیوما نیز شناخته می‌شود، توموری است که در منطقه گردن، در نزدیکی جایی که شریان کاروتید بزرگ به شریان‌های کوچک‌تر خونی شکل می‌دهد و خون را به مغز و بافت‌های نرم گردن و صورت منتقل می‌کند، ایجاد می‌شود.

درمان کاروتید با دکتر رضا مطلوب

تومورهای کاروتید بادی به طور معمول به سرطان تبدیل نمی‌شوند.اما این تومورها ممکن است به سرعت رشد کرده و بزرگ شوند. به همین دلیل، جراحی به عنوان بهترین راه درمانی معمولاً پیشنهاد می‌شود تا تومور برداشته شود. در موارد نادر، پرتودرمانی نیز ممکن است به کار رود.تخصصی تیم پزشکی شامل جراحان عروق و جراحان گوش، حلق و بینی است که به همکاری با یکدیگر می‌پردازند و یک رویکرد چندرشته‌ای را برای درمان تومور کاروتید بادی پیشنهاد می‌دهند.

این تیم پزشکی برنامه درمانی مناسب را برای هر بیمار طراحی می‌کند و اطلاعات دقیقی در مورد روند درمان و بهبودی را به بیمار ارائه می‌دهد.تشخیص تومور کاروتید بادی عمدتاً از طریق تصویربرداری مثل سونوگرافی و MRI انجام می‌شود. در صورت تأیید تومور، درمان اغلب با جراحی برداشتن تومور از منطقه گردن انجام می‌شود.در برخی موارد، جراحان ممکن است از روش‌های ترمیمی مانند آمبولیزاسیون نیز برای کاهش حجم تومور استفاده کنند.

متخصص کاروتید دکتر رضا مطلوب

پزشک با دقت بالا سر و گردن شما را معاینه می‌کند تا بتواند علائمی از تومور کاروتید بادی را تشخیص دهد. آزمایشاتی که ممکن است به شما نیاز داشته‌باشد به شرح زیر است:

اولتراسوند: این آزمایش از یک ابزار خاص به نام مبدل یا ترانسدیوسر استفاده می‌کند که موج‌های صوتی را به درون بدن ارسال می‌کند تا بتواند تصاویری از ناحیه مورد نظر را دریافت کند.تصویر سازی تشدید مغناطیسی (MRI): این آزمایش از یک دستگاه مغناطیسی بزرگ و موج‌های رادیویی استفاده می‌کند تا تصاویری با دقت و جزئیات کامل از داخل بدن شما ایجاد کند.آنژیوگرافی تشدید مغناطیسی (MRA): این نوع از MRI برای بررسی مشکلات مربوط به رگ‌های خونی و جریان خون استفاده می‌شود.توموگرافی رایانه‌ای (سی تی اِسکن): این آزمایش تصویربرداری خاصی از تابش ایکس است که برای مشاهده جزئیات دقیق‌تر ناحیه مورد نظر استفاده می‌شود.

راهکار دیده شدن کسب و کار شما و افزایش مشتری را با تبلیغات خانه آگهی تجربه کنید.