VIP
8
کد آگهی
19997

رادیاتور خودرو های سبک و سنگین قلی زاده

آگهی دهنده قادر قلی زاده
تلفن 04133334455
موبایل 09128391455 - 09143131795
آدرس تبریز - دروازه تهران - بالاتر از بانک سپه - جنب کوی آزادگان
تاریخ ثبت ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
تاریخ انقضا ۱۴۰۳/۰۶/۲۱

رادیاتور در خودرو نقش بسیار حیاتی دارد. این قطعه عمدتاً برای کنترل دمای موتور و جلوگیری از گرم شدن آن واجد استفاده می‌شود.

با اجرای فرآیند احتراق در داخل موتور، پیستون‌ها حرکت می‌کنند و این عمل تولید گرما را به دنبال دارد. برای از بین بردن این گرما و جلوگیری از آسیب به موتور، یک سیستم خنک‌کننده مورد نیاز است که از رادیاتور بهره می‌برد.

به طور کلی، وظیفه اصلی رادیاتور در خودرو، تخلیه حرارت است. این عمل با پمپ خنک‌کننده آب انجام می‌شود.

آب، پس از عبور از لوله‌های مارپیچ رادیاتور، حرارت را به هوا منتقل می‌کند که توسط پروانه (فن) ایجاد شده است. به این ترتیب، حرارت از موتور به طریقی کنترل شده و موتور در دمای مناسب خود حفظ می‌شود.

رادیاتور خودرو های سبک و سنگین قلی زاده

رادیاتور یکی از مهمترین اجزای سیستم خنک‌کننده در خودروها محسوب می‌شود و وظایف بسیار مهمی را بر عهده دارد.

این قطعه عمدتاً برای کنترل دمای مایع خنک‌کننده موتور (که معمولاً آب است) استفاده می‌شود. کاربردهای رادیاتور در خودروهای سبک و سنگین به شرح زیر می‌باشند:

خنک‌کردن موتور: رادیاتور در هر نوع خودروی سبک یا سنگین وظیفه اصلی خنک‌کردن موتور را دارد. هنگامی که موتور در حال عملیات است، همواره گرما تولید می‌شود و این گرما باید توسط رادیاتور تخلیه شود تا موتور در دمای عملیاتی مناسب خود باقی بماند. اگر موتور نتواند به درستی گرما را تخلیه کند، ممکن است به مشکلاتی نظیر افزایش دمای موتور و خرابی‌های جدی منجر شود.

حفظ دمای ثابت: رادیاتور با کنترل دمای مایع خنک‌کننده، به حفظ دمای ثابت موتور کمک می‌کند. این امر بسیار مهم است زیرا دمای موتور باید در محدوده مشخصی باقی بماند تا عملکرد بهینه داشته باشد.مقابله با شرایط مختلف: رادیاتور به خصوص در خودروهای سنگین، می‌تواند در مقابل شرایط نیازمند خنک‌کردن اضافی عمل کند. به عنوان مثال، در شرایطی که خودرو به محدودیت‌های شدیدی نیاز دارد یا در شرایط آب و هوایی گرم عمل می‌کند، رادیاتور باید توانایی خنک‌کردن موتور را داشته باشد.کنترل انتقال حرارت: رادیاتور به عنوان یک مبدل حرارتی عمل می‌کند و گرمای تولید شده در موتور را به مایع خنک‌کننده منتقل می‌کند. این مایع سپس توسط پمپ خنک‌کننده به رادیاتور منتقل شده و در آن خنک می‌شود تا بتواند گرمای موتور را دفع کند.

به طور کلی، رادیاتور در هر نوع خودروی سبک یا سنگین بسیار حیاتی است و برای حفظ دمای موتور و جلوگیری از افزایش دما و خرابی‌های ناشی از آن اساسی می‌باشد. که می توانید بهترین رادیاتور هارا از مجموعه فروشگاه رادیاتور قلی زاده تهیه کنید.

راهکار دیده شدن کسب و کار شما و افزایش مشتری را با تبلیغات خانه آگهی تجربه کنید.